
မၾကာခင္ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႔ေသာရာသီကိုေရာက္ေတာ့မွာမို႔... မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးသတိထားရေအာင္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ...
ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာေျပာေနတ႔ဲ...
ကားမီးေလာင္ရတာဟာ...
Catalytic Converter (ေက်ာက္အိုး)ပိတ္ျပီး...
အိတ္ေဇာတစ္ေခ်ာင္းလံုး မီးေသြးခဲလို ပန္းေရာင္သန္းကာ...
နီရဲလာတယ္ဆိုတာ ဒီလိုပံုစံမ်ိဳးပါ...
ဒီလို နီရဲလာတာဟာ ပံုပါ Catalytic Converter ကေန...
ဆက္ေမာင္းရင္းန႔ဲ Exhaust Manifold (အဂ်ၤင္နွင့္ဆက္ထားေသာအိတ္ေဇာ) အထိနီရဲလာတာပါ...
ဒီအခ်ိန္မွာ အိတ္ေဇာေပၚကို ပလပ္စတစ္စက်ရင္လည္း မီးေလာင္မယ္... ဖုန္ေတြ သဲေတြ ပစ္တင္လိုက္ရင္ေတာင္ ဖုန္ေတြသဲေတြ မီးေလာင္ပါတယ္...
အမွိဳက္ ဆီေငြ႔ ဘာန႔ဲေတြ႔ေတြ႔ ဘာန႔ဲထိထိမီးေလာင္ပါတယ္...
ဒီလို Catalytic Converter ပိတ္ရင္ ကားမွာျဖစ္လာတတ္တာေတြကေတာ့...
(၁) ကားေမာင္းရင္းန႔ဲ ကားပံုမွန္ထက္ေလးလာျပီး...
လီဘာ(Accelerator Pedal) ကိုပံုမွန္ထက္ပိုနင္းရင္ေတာင္...
ကားမေျပးသလို စိတ္ထဲမွာခံစားရပါတယ္...
(၂) အဲယားကြန္းအပူခ်ိန္ကို Low အထိခ်ထားလည္း...
ေအာက္က အိတ္ေဇာက ကားကို မီးကင္သလိုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္...
အဲယားကြန္းမေအးသလို ျဖစ္လာပါတယ္...
ကားထဲမွာ ပူလာပါတယ္...
(၃) စိတ္ထဲမွာ ကားတစ္ခုခုျဖစ္ေနတယ္ထင္လို႔ အဂ်ၤင္ခန္းဖြင့္ၾကည့္လိုက္ရင္...
အဂ်ၤင္ခန္းဟာ ပံုမွန္ထက္ မ်ားစြာပူေနပါတယ္...
(၄) ကားေရတိုင္ကီေရအပူခ်ိန္ (Coolant Temperature) ဟာ...
ပံုမွန္ထက္ပိုတက္လာမယ္...
မီးသံေခါက္လာတတ္ပါျပီး...
ေရလည္းဆူတတ္ပါတယ္...
(၅) သံကို မီးဖုတ္န႔ဲ ေညွာ္နံ႔မ်ိဳး အေညွာ္နံ႔ ရလာမယ္...
ဒါမ်ိဳးေတြျဖစ္လာျပီဆိုရင္ မိတ္ေဆြမ်ားကားကို ရပ္ကာ...
ကားေအာက္က အိတ္ေဇာ ေက်ာက္ဇကာကို စစ္ေဆးဖို႔...
မေမ့ၾကပါန႔ဲလို႔ ေစတနာန႔ဲ သတိေပးခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ...
ဒီလိုျဖစ္လာခ႔ဲရင္ ေက်ာက္ဇကာ မခြဲထုတ္ၾကပါန႔ဲဗ်ာ...
ေက်ာက္ဇကာခြဲထုတ္ရင္ အဂ်ၤင္ခ်က္မီးလင္းတ႔ဲကားရိွသလို...
မလင္းတ႔ဲကားလည္းရိွပါတယ္...
ေက်ာက္ဇကာခြဲထုတ္ရင္ အခန္႔မသင့္ရင္ခ်က္မီးလင္းမယ္...
အဂ်ၤင္သံ မညက္ေညာေတာ့ဘဲ လီဘာနင္းခ်ိန္ အိတ္ေဇာသံပိုဆူပါတယ္...
ေနာက္ ေက်ာက္ဇကာ မရိွတ႔ဲအတြက္ ကာဗြန္မိုေနာ႔ဆိုဒ္အဆိပ္ေငြ႔ေတြ
ပတ္ဝန္းက်င္မွာမ်ားလာရင္ ပတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းပါတယ္...
ေက်ာက္ဇကာကို ေဆးလို႔ရသလို
လံုးဝပိတ္ေနတ႔ဲေက်ာက္ဇကာဆိုရင္ လဲလို႔ရပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္မခြဲဖို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ...
အားလံုးအဆင္ေျပၾကပါေစ...
မိတ္ေဆြအားလံုး အႏၲရာယ္ကင္းရွင္း၍ က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစခင္ဗ်ား။
Credit : ကိုတိုး